Dag 1 + 2 Thumbs up for Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu Dag 1 + 2 Thumbs up for Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu

Dag 1 + 2 Thumbs up for Sri Lanka

Door: Pieter & Gemma

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Gemma

10 Juli 2013 | Sri Lanka, Kandy

Goedemorgen! Tis 6 uur ’s ochtends op onze eerste volle dag in Sri Lanka en we zijn klaar wakker! Wakker geworden met het uitzicht over Kandy. Dit hadden we gister bij onze aankomst in het donker nog niet gezien. Het ochtendgebed weerklinkt door de stad en er is al volop bedrijvigheid, bussen en alles wat maar kan rijden kriskrast door elkaar en een getoeter van jewelste , treinen rijden al om de bevolking naar hun werkbestemming te brengen. De Sri Lankaanse vogelgeluiden maken dit ochtend ritueeltje voor ons helemaal af. Heerlijk wakker worden wat ons betreft met al die Sri Lankaanse geluiden!
Ons hotel ligt midden in de stad op een berg dus we hebben een fantastisch uitzicht. Het “steile weggetje” naar het hotel , waar men op zoover over sprak, is nogal zacht uitgedrukt! Wow!! Dat wil je lopend echt niet doen! Gelukkig is Wahjira de beste driver ooit en brengt hij ons tot aan de voordeur van het Hotel. Het is weer is hier op dit moment bewolkt en lekker warm. Niet zo plakkerig warm als bij de kust. We hebben al gemerkt dat het hier ’s avonds lekker afkoelt en we konden dus gewoon zonder airco slapen vannacht.
Om even terug te komen op de reis, het was weer een belevenis! Na op maandag nog even uitgezwaaid te zijn door Ypie en Martha nog even bij de oudjes gedag gezegd en op naar Dusseldorf. De autoreis liep voorspoedig en nadat we vlak voor de lufthaven nog even verkeerd reden, toch ruim op tijd, ongeveer 16:15u, in P5. Daar deed zich ons eerste probleempje voor: De prepaid creditcard die Pieter gebruikt had om te reserveren in de garage deed het niet. Gelukkig had Pieter het reserveringsnummer in de belangrijke-documenten-map en werd dit zo geregeld.
(Held! Mijn ik-heb-alles-tot-in-de-puntjes-geregeld-man)
Met een “sky-train” (lees: vet gaaf omdat we ook dat nog nooit meegemaakt hebben) konden we vanaf P5 naar de terminal. Alles werd heel goed aangegeven en zo zaten we al een half uurtje later in het zelfde restaurantje als vorig jaar lekker aan een Duits Becks biertje.
Rond 18u konden we inchecken. We hebben weer gegeten in het zelfde restaurantje als vorig jaar waar we met de oudjes zaten. Apart om nu zonder ze te gaan. Maar we hebben de tradities dus een beetje in ere gehouden.
De reis naar Dubai verliep redelijk goed. We hebben alleen nauwelijks kunnen slapen. We hadden gehoopt dat we wel goed zouden slapen omdat we de avond ervoor door de zenuwen ook maar een paar uurtjes hadden gekoest. Maar het lukte niet…Dus totaal uitgeput kwamen we aan op Dubai. Plassen, koffie en roken en gauw weer verder. Deze keer hoefden we niet eerst met de bus naar ons vliegtuig gebracht te worden. We konden meteen instappen.
De reis van Dubai naar Sri Lanka was minder. Pieter voelde zich erg beroerd en moest om de haverklap naar de wc om over te geven. Hij zag lijk bleek en kon z’n draai niet vinden. Zijn ’t geen jankende kinderen is het dus wel wat anders.
Ook deze 4 uren weer niet geslapen. Inmiddels hadden we dus in de afgelopen 48 uur nog maar 2 uurtjes geslapen. We kwamen rond 14:00 Sri Lanka tijd aan. Wat een prachtig gezicht om zo over zee op Sri Lanka af te vliegen en de super mooie stranden naar je toe te zien komen. Totaal uitgeput dus maar de warme zoete deken die je tegemoet komt als je het vliegveld uitkomt deed ons weer opleven.
Robert stond zoals afgesproken klaar om ons op te halen en Wahjira reed nog geen 5 minuten later voor. Ze hadden alles wat we van te voren gevraagd hadden meegenomen in Wahjira z’n (af-en-toe) geairco’de) busje. Simkaartjes, spullen voor het weeshuis, slof sigaretten, alles.
Het weerzien was super, we spraken meteen honderd uit en we kregen een toeristische route door Sri Lanka. Want ze hebben nu meer snelwegen dan vorig jaar (3 maar ofzo hoor), maar ’t werkt allemaal nog niet zo als het moet geloof ik.
We reden van the airport via Warakapola (waar ik geboren ben), Nelundeniya (waar mijn moeder woont, we zagen het zandweggetje omhoog) en langs Kegalle richting Kandy.
Apart om zo dicht alweer langs mijn familie te rijden.
Bij het hotel werden we hartelijk ontvangen. We hebben een mooi schoon hotel in Kandy, het Hilltop Hotel. Na onze boeking in Nederland kwamen we erachter dat Gerben en Maureen daar vroeger ook eens zijn geweest bij het ophalen van 1 van de kids. Het hotel is iets simpeler dan het Tangerine Beach hotel van vorig jaar. De kamer is schoon en ruim, helaas zonder balkon, maar voor ons dus best genoch!
We hebben Robert en Wahjira aangeboden om hun hotel te betalen in Kandy. Ze logeren 3 nachten + ontbijt en diner in Sereng Garden. Het hotel waar wij vorig jaar een nachtje gelogeerd hebben. Kost echt geen drol! Voor 2000 roepies (=12 euro) p.p. kunnen ze er een nacht koestie, dineren en ontbijten.
Onze room-boy bracht de koffers naar de kamer, we gaven hem onze laatste euro’s. (Hij dacht dat het vet veel was, maar het was geloof ik nog geen euro aan kleingeld….sneu) We hadden alleen nog maar groot Sri Lankaans geld gepind namelijk. We hebben een drankje genomen in de bar, gegeten, gedouched en hebben daarna snel ons bedje opgezocht.
Vandaag gaan we naar het weeshuis en naar m’n familie! Robert en Wahjira halen ons om 11u op. Even lekker rustig aan opstarten dus vanmorgen. We zien dat het bij jullie op dit moment (als ik dit verslag typ) 3:32 is (geeft de laptop aan) en bij ons nu iets over 7. Het tijdsverschil is dus precies 3,5 uur.
We zijn benieuwd hoe het vandaag zal gaan! En Gerben: we zullen nu niet vergeten om foto’s van iedereen en alles te maken ;-).
Tot schrijfs!

P.S.1. Wij zijn nu alweer helemaal hyper-de-pieper, zin in vandaag!!!
P.S.2. Oh ja…onze titel van deze blog is zo gekozen omdat we beide al een ongelukje hebben gehad met onze rechter duim o_O. Pieter bleef op Dusseldorf haken achter de koffer toen hij de koffer op de band zette, halve nagel eraf en ik ging bleef hangen met mijn duim achter het vage slot van een wc ergens onderweg naar het hotel, snee, bloed, betadine pleister!

• 10 Juli 2013 - 06:06

Annelies:

Fijn om te. Lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. En hopelijk hebben jullie nu even lekker kunnen slapen!
    Heel veel plezier vandaag! Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!

Xxxx

• 10 Juli 2013 - 07:27

Ester:

Heerlijk om wakker te worden met een reisverslag van jullie! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet er van....ik geniet echt met volle teugen met jullie mee! Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag.

Ik ben klaar voor mijn laatste werkdag. Volgende week op vakantie. Ik hoop dat we daar internet hebben en dat ik jullie daar ook kan volgen.

Hele dikke tut, ook van Dennis

• 10 Juli 2013 - 07:44

Ellen:

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen! Nu maar genieten! Vertrouwd gezicht, die foto van Robert en Wahjira in de bus...

• 10 Juli 2013 - 07:52

Marcel:

Heel veel plezier vandaag bij je familie !!

• 10 Juli 2013 - 07:52

Sandra:

Wat heerlijk wakker worden....in bed jullie reisverslag lezen...ben erg benieuwd hoe het is met je familie en ook in het weeshuis..fijn dat het verder goed gaat...kan niet wachten tot het volgende reis verslag...liefs Sandra

• 10 Juli 2013 - 08:19

Sits :

Goodmorning ,
    Wat een leuk verslag,blij te vernemen dat jullie na kleine obstakels, op de plaats van bestemming zijn.
    Hopelijk loopt de reis nu op rolletjes,en kunnen jullie alle doelen rustig bezoeken.
    Geniet er maar heerlijk van,de groeten aan de familie .

Liefs en Dikke Kus,
    Tante Sita XXX.

• 10 Juli 2013 - 10:37

Marja:

Wat schrijf jij mooi Gemma. Leuk om te lezen. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en nu maar genieten van alle indrukken die er weer komen. Zie uit naar het volgende verslag en foto.s. Groetjes van Siep en mij.

• 10 Juli 2013 - 11:44

Corry:

Pfffffffffffffffft, je bent er net en jullie maken alweer zoveel mee. Sorry maar ik moest lachen om jullie verwondingen.
    Mooi verslagje weer om te lezen. Wij waren ook in Kandy bij de adoptie maar waarschijnlijk een ander hotel.
    Wat je beschreef klopt helemaal met de verkeerschaos!!!!!!!!!!! en al dat getoeter.
    Het is daar mooi echt mooi zo bovenin de berg.
    Zie nu al uit naar je vlg verslagje, je merkt a h schrijven dat je een echt juffie bent, prachtig.
    Fijn dat jullie mensen om je heen hebt die je begeleiden en vervoeren, goed geregeld hoor.
    Hier bewolkt maar niet koud.
    Nou doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Dikke knuf voor jullie beiden
    Corry

• 10 Juli 2013 - 11:49

Saskia:

Wat een avontuur! Het begint al op het vliegveld bij jullie....;-)
    Veel plezier en geniet ervan!

xxxx

• 10 Juli 2013 - 20:47

O Ma:

fijn,dat jullie goed zijn aangekomen.En nu genieten.Ik volg je verslag.groetjes oma