2 Dagen voor vertrek! - Reisverslag uit Joure, Nederland van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu 2 Dagen voor vertrek! - Reisverslag uit Joure, Nederland van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu

2 Dagen voor vertrek!

Door: Gemma

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Gemma

06 Juli 2013 | Nederland, Joure

Hallo allemaal,
Nog 2 nachtjes slapen en dan vertrekken we op 8 juli 2013 weer richting Sri Lanka.
We vliegen net als vorig jaar vanaf Düsseldorf en stappen ook weer over in Dubai.
Op 9 juli zullen we aankomen en door onze trouwe gids Robert opgehaald worden op het vliegveld. Hij zal ons naar het hotel in Kandy brengen waar we de aankomende 2,5 week zullen verblijven.
Kandy ligt ongeveer een uurtje rijden bij mijn familie vandaan. Dichterbij hebben wij helaas geen degelijk hotel kunnen vinden.
Ach..en wat is nou een uurtje? Dit moet ik ook elke dag rijden naar Almere dus geen probleem!
Robert zal met ons mee gaan naar Kandy en bij kennissen logeren zodat hij in de buurt is om ons te helpen.

We hebben een planning gemaakt van wat we ongeveer willen gaan doen.
Uiteraard gaan we naar mijn familie. Nicole heeft een tas met kleding voor Anusa gebracht en daar zit genoeg leuk spul bij.
We hebben voor Wouter (onze chauffeur) een laptop weten te regelen via het werk van onze zwager Jeroen. Wouter heeft 3 kinderen waarvan er 2 al naar school gaan. Deze laptop willen we hem cadeau doen zodat zijn kinderen die kunnen gebruiken voor hun studie.

Ook hebben we een laptop voor mijn familie geregeld via mijn broer Marcel. We gaan kijken of het mogelijk is deze te installeren boven op de berg zodat we in de toekomst kunnen skypen met mijn familie. En uiteraard hebben we er een heleboel spelletjes op gezet.

We zijn benieuwd of de matrasjes ook daadwerkelijk gekocht zijn en hoe het zal zijn om mijn familie na ruim een jaar weer te zien. Ze bellen al 2 weken lang dagelijks om te vragen, volgens Shanthi, of we wel echt komen.
Echt lief!

Het afgelopen jaar hebben we veel geld weten in te zamelen met verschillende acties.
Flessenactie met vrienden en met mijn klas de Gamba’s.
De flessenactie van school heeft wel geteld 231,20 euro opgeleverd. En dan heb ik de 3 volle vuilniszakken van de laatste schoolweek nog niet eens meegerekend.

Ook heb ik tijdens de juffendag op school van de ouders en kinderen een bijdrage gekregen voor onze stichting. Ze hebben geld ingezameld en dit was meer dan 50 euro!!

De wijnactie die wij rond de kerst hebben gehouden was een daverend succes! Ongeveer 500 flessen wijn zijn er verkocht voor het goede doel! De dozen konden niet aangesleept worden.

Pieter kon bij zijn vorige baan een goed doel aandragen waarop de werknemers dan konden stemmen. Het goede doel met de meeste stemmen won een geldprijs van maar liefst 1500 euro!
Onze stichting had de meeste stemmen gekregen dus dat was zeker een feestje.

Mijn zusje Nicole deed in mei het vormsel. Ze hadden met de catechese jongeren bedacht om ook een goed doel te steunen. Ze hebben op Koninginnedag op de vrijmarkt in Joure spullen verkocht en tijdens de kerkdienst van het vormsel heeft Nicole verteld over onze stichting. De opbrengst van de collecte die avond was voor onze stichting.
Vorige week kreeg ik tijdens de afsluitende barbecue van de jongeren een prachtige cheque uitgereikt van maar liefst ongeveer 440 euro! Ook een prachtig bedrag.

Nicole en Andries zitten op het Bornego College in Joure. Dit is ook mijn oude middelbare school. Ze hebben daar ook geld ingezameld middels een mini triatlon voor verschillende goede doelen.
Er is in totaal 10.000 euro opgehaald waarvan 1000 euro voor stichting Anusa. Geweldig!
We hebben van verschillende kennissen en vrienden een bedrag gedoneerd gekregen! Ook hier willen we iedereen hartelijk voor bedanken!

Ook heeft de school van mijn schoonzus Tanja geld ingezameld d.m.v. zendingsgeld. Ik heb daar in oktober een presentatie gegeven over stichting Anusa in alle klassen middels een powerpoint. Zij hebben in totaal 1308,75 euro opehaald.

Ik zal ongetwijfeld nog mensen vergeten zijn maar echt enorm bedankt!

Door de oudjes hebben we maar liefst 4 mobiele telefoons die we kunnen weggeven daar dus dat is ook erg leuk.

Op Sri Lanka hebben we inmiddels ook al een en ander geregeld. Er zijn 50 klamboes, 50 kussenslopen en dekbedhoezen en 50 baby handdoekjes geregeld voor het weeshuis. Robert z’n vrouw is een super goede naaister. Vorig jaar heeft ze voor mij immers een Sari op maat gemaakt. Ze heeft alle kussenslopen en dekbedhoezen dus zelf voor ons gemaakt.
We kunnen dit als we er zijn meteen gaan brengen en kijken wat er verder nog nodig is.

Verder willen we kijken wat we voor de mensen uit het dorp van mijn moeder kunnen betekenen. Dit moeten we ter plekke bekijken want we hebben nog niet voldoende zicht op wat daar nodig is.
Ook willen we naar het schooltje van Anusa om daar te kijken wat er nodig is.

Tijdens de gesprekken met mijn moeder het afgelopen jaar kwam naar voren dat mijn oma (moeder van m’n vader) nog leeft. Ze woont als ik het goed begrepen heb in een dorpje boven Nelundeniya.
Ik hoop haar te kunnen ontmoeten zodat we nog iets van mijn vader kunnen zien. Ook gaan we eens even precies uitzoeken hoe en wie er allemaal familie van mij zijn en deze mensen allemaal op de foto zetten voor het thuisfront. Vorig jaar in alle chaos niet aan toegekomen.

We willen graag dat mijn moeder eens goed onderzocht wordt in het ziekenhuis en ook dat gaan we regelen als we daar zijn.

Nu 2 dagen voor vertrek begint het toch wel heel spannend te worden.
Hoe zal het weerzien met mijn familie zijn? Wat gaat er nu weer allemaal gebeuren?
Wij kijken heel erg uit naar deze reis!
Pieter heeft zoals gewoonlijk alles alweer tot in de puntjes geregeld dus het moet helemaal goed komen!

We houden jullie op de hoogte van onze belevenissen en laat maar een berichtje achter, vinden we echt heel leuk om te lezen als we aan de andere kant van de wereld zitten.

Tot de volgende blog, dan vanuit mijn prachtige land, Sri Lanka!

  • 06 Juli 2013 - 20:45

    Martine:

    Wij gaan jullie volgen!!!!

  • 06 Juli 2013 - 21:54

    Imi:

    Ik ga jullie ook volgen. Leef heel erg met je mee!! X

  • 06 Juli 2013 - 23:12

    Elsemiek:

    Lieve Gemma en Pieter,

    Ik wens jullie nogmaals het allerbeste voor deze reis!
    Wat ontzettend spannend en leuk allemaal!!!

    Liefs Elsemiek

  • 07 Juli 2013 - 10:31

    Sita:

    Hi lieverds ,

    Wens jullie een fijne reis ,en veel plezier .
    De groeten aan de familie en ik volg jullie reisverslag !!!
    Ben zeer benieuwd!!!
    Liefs en dikke zoen,XXX

  • 07 Juli 2013 - 15:25

    Esther :

    He hoi,
    Heb net jullie verhaal weer gelezen. Wat een acties heeft iedereen opgezet en wat hebben ze veel opgehaald : ) echt super allemaal. Wat kunnen jullie daar allemaal wel niet voor doen voor iedereen. Ik ga jullie weer volgen veel plezier en lekker genieten. Gr esther en andré.

  • 07 Juli 2013 - 15:40

    Anneloes:

    Jeetje lieve vriendjes...
    Ongelooflijk hoeveel energie jullie er in steken en wat hebben jullie veel opgehaald, fantastisch!!!
    Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie verslagen! Heel veel plezier en geniet van he familie! !

    Dikke kus en knuffel Loes

  • 09 Juli 2013 - 10:00

    Corry:

    Lieve Pieter en Gemma,

    Wat indrukwekkend weer allemaal. Ik wens jullie eem warm welkom in jouw thuisland.
    Geweldig wat jullie met de steun van anderen weer kunnen gaan realiseren, fantastisch.
    Wat had ik graag met jullie meegegan zeg, ik voel mij verbonden met het prachtige eiland waar ook Kumar en Samire geboren zijn.
    Ik wens jullie ook heel veel sterkte voor je moeder Gemma, hopelijk kan zij goed worden behandeld of medicatie krijgen.
    Ik kijk met spanning uit naar jullie verslagen, zeker nu je ook de papieren van Kumar bij je hebt. Zeg aan Robert dat wij het zeer waarderen dat hij ook voor ons een zoektocht wil gaan doen.
    Ik voel met jullie mee, met alle emoties die op jullie pad komen de komende weken. Dat is heftig. Vreugde en verdriet zullen altijd samen gaan.
    Je moeder kan trots op jullie zijn, echt!!!
    Doe voorzichtig alsjeblieft, het blijft en is toch altijd een andere cultuur.
    Liefs, Corry, Kumar en Samire

  • 09 Juli 2013 - 14:51

    Thea:

    Beste Gemma en Pieter,

    Ik wens jullie een goede reis toe!
    Thea Bootsma-Lankman (moeder Sanne die bij juf Martine in de klas zat)

  • 09 Juli 2013 - 20:59

    Tanja Van Westen :

    Een mooie tijd!!!!!!!!

    Liefs JTST

  • 10 Juli 2013 - 16:06

    Jan-Albert Meursing:

    Een hele fijne tijd op Sri lanka gewenst. Ook de groeten aan Robert.

  • 12 Juli 2013 - 15:29

    Elly:

    Geweldig wat jullie doen en allemaal bijeen gebracht hebben.. Sterkte met alles en vooral genieten van de reacties.

  • 16 Juli 2013 - 17:21

    Sophia:

    Hoi Pieter en Gemma,

    Via Akkelien ving ik het een en ander op.. ik wens jullie heel veel plezier en wens jullie veel succes met alles wat jullie gaan doen!
    Wat een goed initiatief en wat fijn om weer (even) bij je familie te kunnen zijn!!

    Gr. Sophia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter en Gemma

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 77502

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 04 Mei 2014

Sri Lanka 2014

08 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Sri Lanka 2013

26 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Sri Lanka 2012

Landen bezocht: