Dag 3 - de Planning - Reisverslag uit Kalutara North, Sri Lanka van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu Dag 3 - de Planning - Reisverslag uit Kalutara North, Sri Lanka van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu

Dag 3 - de Planning

Door: Gemma & Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Gemma

28 Mei 2012 | Sri Lanka, Kalutara North

Na een nachtrust van zo’n 10 uren waren we weer helemaal jetlag-vrij en konden we beginnen met plannen maken.
Na een verfrissende douche gingen we richting het ontbijt, waar we onderweg Robert (onze chauffeur) al tegen kwamen, dus we konden gelijk even kennismaken en spraken af om later in de ochtend naar zijn restaurant (100 meter verderop aan het strand) te komen.
Na een heerlijk ontbijt met alles er op en eraan (je kunt hier zelfs roti krijgen bij het ontbijt) gingen we naar Robert. We werden hartelijk ontvangen door zijn vrouw en kregen gelijk een kopje echte Ceylon thee. Robert had de Nederlandse vlag opgehangen om ons te verwelkomen, helaas hing ie op zijn kop en zijn wij geen fransen, dus heeft Pieter deze samen met Robert gelijk weer even goed opgehangen. Robert is een soort touroperator, dus we hebben met hem besproken wat we allemaal willen zien en doen op Sri Lanka. We hebben met hem dan ook gelijk een plan gemaakt voor de aankomende 2 dagen.
Op ons lijstje stond ook dat Gemma graag een Sari (traditionele kleding) wilde kopen. We vroegen hem waar we dit het beste konden doen en hij zei dat z’n vrouw dat voor ons op maat kon maken.
Ze kwam met een grote koffer aanzetten en in die koffer zaten allemaal soorten stoffen.
Gemma haar favoriete kleuren zaten er natuurlijk tussen! Ze heeft me van top tot teen opgemeten en over 3/4 dagen heb ik dus mijn eigen op maat gemaakte Sari.

Terug bij het hotel hebben we gelunched. Broodjes zijn hier niet te vinden maar voornamelijk rijst met veel verschillende soorten curry’s! Hot, hot hot!
Pieter en Gerben hebben eekhoorns gevoerd en geprobeerd goed op de foto te krijgen.
Robert kwam ons in de middag weer ophalen bij het hotel om in de tuktuk naar het centrum van Kalutara te gaan om geld te pinnen en boodschappen te doen. We hebben in een plaatselijke supermarkt schriften, pennen, gummen, kleurpotloden en puntenslijpers gekocht voor de kinderen in het klooster van Gampola.
Ook hebben we met Robert afgesproken dat we mee mogen naar de school van zijn kinderen (zijn zoon 10 jaar, dochter 6 jaar). Het lijkt ons echt heel gaaf om te zien hoe het onderwijs hier geregeld is.

’s Avonds hebben we verschillende soorten vis gegeten op het strand bij ons hotel, krab, reuzen gamba’s, haai en inktvis. Heel lekker en het geluid van de zee op de achtergrond.

Morgen moeten we vroeg op want dan gaan we met Robert on tour!
Morgen geen verslagje van ons want we slapen morgen in een ander hotel bij Kandy.

Tot overmorgen voor een zeer bijzonder verslag!

• 28 Mei 2012 - 17:19

Martine:

zag je skypenaam al staan! Nu moet ik nog even uitvogelen hoe dat werkt. Onze naam is hans.martine

• 28 Mei 2012 - 17:20

Brakeltjes Terherne:

He famelie zo te zien gaat het jullie goed af. We zijn benieuwd naar je Sari Gemma. Het eten ziet er goed uit is het hier maar behelpen met een broodje shoarma..Geniet van de komende dagen tot gauw .

Gr.Ronald Ingrid en kids

• 28 Mei 2012 - 17:41

Ypie:

Het ziet er allemaal prachtig uit. Heel veel plezier de komende dagen. Groetjes Ypie

• 28 Mei 2012 - 18:45

Tanja:

Bijzonder!
    X

• 28 Mei 2012 - 21:16

Corry:

Lieve luitjes,
    Ik hoop echt dat jullie ook naar de Kandydancers gaan want dat is ECHT gaaf.
    Ennuuuuuh, zo'n sari voor jou Gemma, hoort er natuurlijk bij. Mij stond het voor geen meter met m,n blanke velletje.
    Leuke foto's hebben jullie en heel herkenbaar.
    Ik denk dat jullie tijd te kort komen om alles te zien. De school zal best indrukwekkend zijn, ze zijn zo verschrikkelijk aardig en vriendelijk dat je dat bijblijft je hele leven.
    Ik zie alweer uit naar jullie vlg verslag.
    Liefs Corry

• 29 Mei 2012 - 17:08

Baukje:

Het ziet er leuk uit en ook leuk om jullie te volgen.Heel veel plezier en ik houd jullie in de gaten gr. Baukje

• 29 Mei 2012 - 20:36

Hans:

Leuk om dit te lezen, als we dit lezen hebben we gelijk weer zin om ook weer af te reizen. Ben benieuwd hoe jullie Gampola en Kandy zullen vinden.
    Groeten en veel plezier
    Hans'& Mattie

• 30 Mei 2012 - 15:48

Martha:

Waauw Lieverds! Echt fijn dat jullie het zo leuk hebben. En leuk dat je je eigen Sari krijgt Gemma. Helemaal top.
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen! :)

Heel veel plezier en genieten!!
    En de groetjes aan papa en Ellen.

xxx Martha

• 30 Mei 2012 - 17:40

Elsemiek:

Fijn om te lezen! Ik ben benieuwd wat jullie nog meer gaan mee maken en hou jullie blog in de gaten! Genietse! X voor jullie 4