Dag 1 + 2 Heenreis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu Dag 1 + 2 Heenreis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu

Dag 1 + 2 Heenreis

Door: Gemma & Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Gemma

28 Mei 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zaterdag ochtend waren we natuurlijk belachelijk vroeg wakker (half 6), maar konden zo nog wel lekker veel dingen doen. Toch nog besloten een digitale fotocamera aan te schaffen, laatste spullen gekocht, broodjes gesmeerd, koffers gewogen, nog even dag zeggen tegen Nicole, Andries en Marcel en toen gingen we rond 12 uur al op weg!

Nog een bakje bij vaders en Wilma in Rheden en toen bracht vaders ons naar Duseldorf! We waren mooi op tijd vertrokken zo konden we rustig aan doen en nog lekker wat eten op het vliegveld.
Nog even door de Tax Free shopjes gewandeld en daar zagen we onze stewardesjes van Emirates al. Ze hebben een soort sluiertje voor dus waan je, je gelijk al een beetje in het midden oosten.

Om 20:55 konden we boarden. Pieter vond de reis vreselijk. Hij kon zelfs met een stoel naast het gangpad z’n benen niet goed kwijt, had hoofdpijn, een zingend kind naast hem, jankend kind voor hem en tot overmaat van ramp werd z’n diner dienblaadje ook niet snel genoeg uitgehaald. Vaders heeft de hele reis filmpjes gekeken en wij hebben een poging gedaan tot slapen. (Lukte niet echt..)

6:00 lokale tijd (4:00 NL) waren we op Dubai. Wow, wat een mega groot en luxe vliegveld is dat! Verder niet veel gezien in Dubai want na een kop koffie moesten we gelijk verder. We werden met een bus naar ons vliegtuig gebracht en dit duurde wel ff op dit grote vliegveld. Bij het opstijgen nog wel even het beroemde hotel en het palmeiland gezien maar door het vele stof verder niets.

We zaten nu in een nog groter vliegtuig en was eigenlijk een vlucht naar Singapore, maar stopte ook even in Colombo, hierdoor was het vliegtuig lekker leeg en hier maakten we dan ook dankbaar gebruik van. We konden lekker languit liggen op de stoelen. Deze vlucht was dan ook een stuk comfortabeler.

Rond 14:00 lokale tijd (10:00 NL) keken we neer op hoe we vanaf de Indische oceaan op Sri Lanka af vlogen. Wat een bijzonder moment. De stranden, het landschap het was vanuit de lucht al een prachtig mooi gezicht.
Eenmaal geland sloeg in het gebouw ons de warmte al om de oren, zweet op ’t voor hoofd en een aparte warme zoetige lucht kwam ons tegemoet. Koffers waren er erg vlot, geld gewisseld en onze transfer stond al klaar met een bordje G.Hoekstra.
Onze koffers werden meteen uit onze handen gepakt en naar de taxi gebracht door 3 man sterk. Ze moesten daar natuurlijk ook geld voor hebben:). Die we uiteraard betaalden met onze eerste roepies (1000 roepie is ongeveer 6 euro).
De rit naar het hotel duurde nog dik 2 uren. Vanaf Negombo door Colombo om uiteindelijk in Kalutara uit te komen.

De taxirit was indrukwekkend! Gerben zat voorin bij de taxichauffeur en sprak honderd uit met de man over wat hij in 1985 en 1989 allemaal had gezien en of dit nog zo was.
Al z’n herinneringen kwamen weer terug, prachtig om te zien en vooral te horen. We waanden ons in een aflevering van RTL travel. Alles wordt langs de weg verkocht en het verkeer is al helemaal een chaos, getoeter, vreemde inhaal manoeuvres, we waren blij dat we zelf niet hoefden te rijden.

Eenmaal bij het hotel werden we zeer hartelijk ontvangen met een welkoms cocktail en een lotusbloem. We zitten echt in een prachtig resort! Het heeft een soort welness/spa uitstraling, daar houden we wel van!
Onze kamer was wederom prachtig met een klein terrasje en helaas uitzicht op de verbouwing van het resort of naastgelegen gebouw (daar zijn we nog niet achter).
Na gedouched te hebben gingen we het hotel even verkennen. Zwembad, bar, coffeeshop, winkeltjes, strand, alles zag er heel mooi uit.
We waren echt uitgeteld dus we hebben een cocktail gedronken, met Nicole en Andries geskyped, moeders gemaild en zijn snel gaan eten van het overheerlijke buffet en daarna rond 21:00 lekker ons bed ingedoken. We vielen bijna allemaal tijdens het eten al in slaap namelijk.
De kamer was zo fris van de airco dat we vannacht gewoon zonder airco konden slapen. Heerlijk!
Nu net wakker en hebben een rustig dagje gepland.

Onze eerste indruk: GEWELDIG, WARM EN WAT EEN VRIENDELIJKE MENSEN!!
Tot de volgende Blog!

Liefs ons

• 28 Mei 2012 - 06:52

Tanja:

Jammer van de heenreis met huilende kinderen etc. Maar fijn om te lezen dat het verder fantastisch is! Veel plezier! Gr. Tanja

• 28 Mei 2012 - 06:52

Tanja:

• 28 Mei 2012 - 07:07

Martine:

Leuke foto's!!!

We blijven jullie volgen!!

• 28 Mei 2012 - 07:42

Marleen:

Wat een leuke verhalen Gemma. Ik blijf jullie volgen. Groeten en een fijne tijd gewenst in je geboorteland...

• 28 Mei 2012 - 07:49

Jacquelien:

Lange reis he in het vliegtuig. Ik vond het ook vreselijk! Gelukkig is ondanks de klein dingen alles goed gegaan en nu genieten!! Tot de volgende blog!

• 28 Mei 2012 - 08:27

Pieter En Wilma:

Het klinkt en ziet er allemaal al uit als een mooi avontuur. Geniet er van! Wij volgen jullie belevenissen. Liefs P&W

• 28 Mei 2012 - 08:39

Esther En Andre:

Hoi Gemma en Pieter en de rest van de familie.

Wat een lang verhaal heb je gegschreven echt heel leuk om te lezen! idd wel jammer dat pieter weinig beenruimte had en al die schreeuwende kinderen.

Maar wat een VETTE kamer hebben jullie : ). ga lekker genieten en we gaan jullie zeker volgen.
    Gr x .

• 28 Mei 2012 - 09:09

Marieke:

Hey,

Wat een leuk verhaal en fotos! We kijken uit naar de volgende!
    Heel veel plezier!

Gr. Marieke

• 28 Mei 2012 - 13:20

Brakeltjes Terherne:

He familie aan de andere kant van de wereld.Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aan gekomen.leuke foto's met jullie onderkomen willen we wel ff ruilen.
    Heel wat geschreven en dat na zo'n lange reis we blijven jullie volgen

• 28 Mei 2012 - 15:40

Martine:

ik heb skype aangemaakt!!! Dus we kunnen binnenkort even skypen!!! Leuk!!!

• 28 Mei 2012 - 16:09

Pieter En Gemma Sijtsma: