Dag 4 - The Big Ride - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu Dag 4 - The Big Ride - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu

Dag 4 - The Big Ride

Door: Gemma & Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Gemma

31 Mei 2012 | Sri Lanka, Kandy

Onze wakeupcall ging al om 4:15u in de nacht om 5:00u te vertrekken met Wouter (zo noemen wij hem) en Robert, onze taxidrivers. Volgens ons hebben ze hier op Sri Lanka ook een Jouster kwartiertje ofzo want ze waren een half uur te laat. Rustig aan wakker worden in de auto is er niet bij want het verkeer gaat ook op dit tijdstip al als een dolle. Het beste is gewoon je ogen dicht doen en hopen dat je het overleefd. En als je taxidriver dan ook nog eens is slaap valt en recht op een vrachtauto afrijdt heb je helemaal het hart in de keel, maar alles went na een tijdje.
Na 2 uur op de racebaan stopten we bij een ananas plantage om te ontbijten (meegekregen vanuit hotel). Hier werd de annanas vers geserveerd en konden we ook een kijkje nemen op de plantage.
Terug de racebaan op waar we plots ineens door Warakapola reden (Gemma haar geboorte plaats). We zijn hier niet gestopt, omdat dit later op het programma stond. Via Kegalle zijn we richting Kandy gereden waar we onderweg stopten bij het olifantenweeshuis. Hier mochten we een babyolifantje voeden, konden we zien hoe ze gevoerd/verzorgd werden, je loopt echt midden tussen de olifanten, erg bijzonder. Hierna zijn we naar een andere plek gegaan waar de olifanten in bad gaan, hier konden we erg mooie foto’s maken. Robert had nog iets bijzonders voor ons geregeld, we mochten namelijk met zijn tweeën op een van de olifanten rijden de rivier in voor een verfrissende douche. Echt heel erg leuk om mee te maken.
Na een paar souvenirs gekocht te hebben gingen we verder richting Kandy, onderweg stopten we bij een thee fabriek waar we een rondleiding kregen en thee konden kopen, dit hebben we natuurlijk ook gedaan.
Sinds we hier zijn heeft Gerben het al over King Coconuts, dus op de racebaan ineens vol in de ankers om 4 King Coconuts te kopen. Erg lekker & puur natuur!!!
De volgende stop was bij een botanic garden, hier stond 67 hectare aan bomen en planten vanuit de hele wereld, Robert had hier een gids voor ons geregeld die ons een uur lang vanalles vertelde over bomen, erg komisch mannetje met een geweldig accent.
Vlak voordat we bij ons hotel in Kandy aankwamen stopten we nog even bij een Batek-factory, hier kregen we ook een rondleiding en hebben we ook weer souveniers meegenomen.
Rond 3uur kwamen we aan bij ons hotel in Kandy waar we ff 2 uren konden relaxen, hier hebben we dan ook zeker gebruikt van gemaakt. We hadden een balkom met uitzicht over Kandy, erg mooi. Om 5uur werden weer opgehaald en gingen we naar de Kandydancers om vervolgens uit te komen bij de Tempel of the Tooth, dit is een boeddhistische tempel waar elke boeddhist eens in zijn leven geweest moet zijn (soort mekka). We moesten op blote voeten naar binnen en kregen bloemen mee om te offeren, ook hier had Robert een gids geregeld, een snel pratend jochie waar je geen biet van snapte, maar alles schijnt om een tand van Boeddha te gaan en 7 deuren of zoiets, wel heel erg indrukwekkend!
Om 20:00u terug bij het hotel nog een 3 gangenmenu naar binnen gewerkt en het mandje in, het was een lange, indrukwekkende dag geweest. Op naar morgen….

• 31 Mei 2012 - 07:12

Martine:

Leuke pics!!! Zat al opde oifantenfoto's te wachten, geweldig :D

• 31 Mei 2012 - 07:26

Brakeltjes Terherne:

Super om dit allemaal te lezen de foto's zeggen al genoeg .Zo te zien zit het weer jullie nog steeds mee we hebben nog geen regenjas gezien houden zo.Op naar het volgende verslag geniet ervan

Groetjes van ons

• 31 Mei 2012 - 07:34

Ypie:

Wat hebben jullie veel gezien op 1 dag
    Heel mooi! Ypie

• 31 Mei 2012 - 08:07

Ester:

Zit echt op jullie verslagen en foto's te wachten! Heerlijk.... Wat mooi allemaal.
    Geniet er van lieverds! Groeten aan Gerben en Ellen

• 31 Mei 2012 - 08:30

Oma Brakel:

Wat een mooie reis 'Geniet met volle
    teugen.liefs en groetjes voor allemaal oma

• 31 Mei 2012 - 10:18

Jacquelien:

Wauw ik herken het zo. Ik vind zo gaaf dat jullie hetzelfde meemaken. Liefs

• 31 Mei 2012 - 12:23

Krissy:

He toppers!
    Leuk om te lezen, geniet ervan!
    Xx Krissy

• 31 Mei 2012 - 15:53

Fardau:

Hey Gemma en Familie,
    Super om de foto's te zien.
    Olifanten weeshuis zijn wij ook geweest. ben je ook bij de badplaats geweest??
    die kandy dansers zijn wij ook geweest :) Tempel van de tand is erg mooi.
    Veel Plezier Verder!! Geniet er van!!!

• 31 Mei 2012 - 20:50

Sandra Koelewijn:

Hoi Gemma
    Wat leuk dat je zo uitgebreid verslag doet. Zo kan ik mooi volgen wat jullie allemaal meemaken. Wat zul je genieten en wat een indrukken doe je op......................
    Zo fijn voor je en wat mooi dat jullie Dilan hier zo bij betrekken.
    Ik ben erg onder de indruk en wens jullie verder een prachtige reis.
    Liefs
    Sandra

• 02 Juni 2012 - 19:08

Baukje:

Ik heb weer erg genoten van de verslagen, het is goed om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben, Prachtige foto,s btw. Veel plezier verder groetjes vanuit Joure Baukje