Sri Lanka 2012 - Reisverslag uit Joure, Nederland van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu Sri Lanka 2012 - Reisverslag uit Joure, Nederland van Pieter en Gemma Sijtsma - WaarBenJij.nu

Sri Lanka 2012

Door: Gemma Kamalawathie Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Gemma

25 Mei 2012 | Nederland, Joure

Hallo lieve volgers!
Morgen is het dan zover! Eindelijk gaan we richting Sri Lanka!!
We zijn al jaren, weken, maanden vol van deze reis en nu gaat het dan eindelijk gebeuren. Samen met m'n vader, Ellen en Pieter gaan we morgen het avontuur tegemoet.

Bijna alles is geregeld! Paspoorten, visum, de nodige cosmetica en medicatie, zomerkleding en ik heb een flink bedrag opgehaald met m'n lege flessen actie voor de kids in het weeshuis in Sri Lanka.
Nogmaals iedereen heel erg bedankt!

We hebben een aantal missies in Sri Lanka:
Het eiland en z'n schoonheden bekijken, chillen op 't strand, naar het weeshuis/klooster waar Dilan en ik vroeger heb gezeten voordat we geadopteerd werden, spullen brengen naar de kids in het weeshuis, het ziekenhuis bezoeken waar ik geboren ben en we gaan zand van het graf van Dilan uitstrooien op Sri Lanka en kiezels van het strand van Sri Lanka meenemen om deze weer te verwerking in het graf van Dilan hier in Joure ook zullen we een wensballon oplaten, symbolisch voor Dil.

...Eeuwig zonde dat onze lieve Dilan nooit zijn geboorteland zal zien...maar in onze harten is hij erbij!<3

We verblijven in het Tangerine Beach Hotel in Kalutara. Aan de zuidwest kust van Sri Lanka. Vanuit daar zullen we alles gaan bezoeken.

We hebben via Jacquelien (tegelijk met Dilan opgehaald) een privé chauffeur kunnen regelen die Engels en Duits spreekt en voor haar heeft kunnen regelen dat ze het klooster in kon gaan. Ook via Hans en Mattie hebben m'n ouders het telefoonnummer gekregen van een gids/chauffeur die ook naar de minder toeristische plekjes gaat.

Van de week hebben we alle mensen die ons lief zijn nog even gezien.
Maandag even bij de Fam. de Haan langs geweest, woensdag kwamen m'n dinnetjes nog gezellig een borrel doen, gister mijn familie nog gezien op Andries z'n verjaardag en vandaag is schoonmoeders jarig dus zien we Pieter z'n familie ook nog.

Gister was ik m'n enorme to-do-list op school aan het afwerken en toen ik rond 12 uur klaar was overviel mij ineens het gevoel "It Giet Oan!!"
Nu wordt het echt, komt het heel dicht bij en kwamen ineens die kriebels in m'n buik!

We gaan jullie op de hoogte houden van onze belevenissen!
En we hopen dat jullie met veel plezier onze verhalen lezen.
Laat ook maar een berichtje achter, leuk!
Tot de volgende blog!

Dan vanuit Sri Lanka, de parel van de Indische Oceaan!

Ik ben benieuwd....
xxx






  • 25 Mei 2012 - 07:40

    Petra :

    Ik wens jullie een hele fijne reis! Je zult zien dat het Sri Lanka echt een parel is :) Have fun en geniet ervan!

    Lieve groet,

    Petra van Oosten

  • 25 Mei 2012 - 08:56

    Anneloes:

    Wat ontzettend spannend !! Fantastisch dat jullie dit samen gaan doen! Ik ga jullie vast vandaag nog heel ff zien maar wens jullie alvast onwijs veel plezier ! Ik ben zo benieuwd hoe je/jullie dit gaan ervaren! ;) Kijk nu al uit naar de verhalen hier! Dikste kus van mij! (l)

  • 25 Mei 2012 - 17:10

    Ronald:

    Heel veel plezier met jullie spannende avontuur..

    Gr
    Ronald

  • 25 Mei 2012 - 20:43

    Hans:

    He Gemma,
    Ontzettend leuk om dit te lezen, maak er een mooie reis van en veel plezier in het land van kokos, thee, olifanten en tempels.
    We willen jullie verhalen na terugkeer graag horen.
    Groeten Hans&Mattie

  • 26 Mei 2012 - 06:15

    Jose:

    Een goede reis !! En heel veel plezier
    Lekker genieten....

  • 27 Mei 2012 - 12:10

    Corry:

    Lieve Gemma en Pieter,
    Graag had ik jullie een goede reis willen wensen. Mijn dag verliep weer eens anders dan anders zodat ik er te laat erg in had.
    Inmiddels zijn jullie geland op de parel zoals Sri Lanka bekend staat. Hopelijk was de reis naar wens.
    Wat zal de eerste indruk spannend zijn. Wat ben ik blij als jullie terug komen met jullie verhalen, wij die kunnen delen omdat ik er zelf twee keer ben geweest.
    Ik ga jullie volgen want ook voor mij is dit heel spannend.
    Neem alles in je op en hou je ogen open. Vooral alles wat je aan de weg tegen komt.
    Hier is het erg warm ( Sri Lanka weer )
    Veel plezier en sterkte bij de mindere situaties die je ook tegen zal komen.
    Veel liefs ook aan jullie vader en Ellen.
    Snik, was ik er maar bij.
    Corry

  • 27 Mei 2012 - 12:52

    Jacquelien:

    Ik ben zo benieuwd naar jullie eerste verhaal!!

  • 27 Mei 2012 - 17:44

    Anneloes:

    Lieverds...
    Had nog ge-appt en gebeld maar helaas ik was te laat *snik snik*... Kijk uit naar jullie eerste verslag! :D Tuttie!!xx

  • 27 Mei 2012 - 20:27

    Martine:

    hey hey

    heb al van mn moeder begrepen dat jullie goed zijn aangekomen (met een kleine vertraging). Dus nu lekker genieten he!!!

    Liefs Hans, Martine en Julia

    PS Hier begint het regenseizoen vanaf dinsdag ook weer, hahahahhaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Joure

Pieter en Gemma

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 1163
Totaal aantal bezoekers 77476

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 04 Mei 2014

Sri Lanka 2014

08 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Sri Lanka 2013

26 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Sri Lanka 2012

Landen bezocht: